פיגמנטציה מעל השפה העליונה

פיגמנטציה מעל השפה העליונה היא תופעה מאוד לא מחמיאה ומתסכלת, זה יכול לשוות לך מראה לא מחמיא של שפם ולרוב הנשים זה עלול לפגוע בביטחון העצמי ובתחושת הספונטניות מפני שהן חייבות להשתמש בשכבה נדיבה של מייק אפ על מנת להסתיר פיגמנטציה מעל השפה העליונה. ישנם סוגים שונים של פיגמנטציה וגורמים להופעתה, הפיגמנטציה שלך אינה דומה בהכרח לפיגמנטציה של חברתך וכל מקרה דורש טיפול שונה. לדוגמה, יש פיגמנטציה שניתנת לטיפול באמצעות תכשירים בלבד, ויש פיגמנטציה שמצריכה טיפולים באמצעות מכשור כמו לייזר. 

אישה מציצה מאחורי שולחן

פיגמנטציה מעל השפה העליונה גורמים:

הגורם מספר אחד לפיגמנטציה מעל השפה העליונה ולפיגמנטציה בכללי היא השמש. קרני  UV שבאות במגע עם עורנו בעצם עלולות לגרום לייצור של  עודף מלנין האחראי על גוון העור ובגלל זה אנחנו רואים את הכתמים הכהים באזור מסוים בעור. פיגמנטציה מעל השפה העליונה יכולה להופיע בכל גיל ולכל סוגי העור השונים. 

עוד גורם עיקרי לפיגמנטציה מעל השפה העליונה הוא שינויים הורמונליים בעיקר כמו הריון פיגמנטציה מהסוג הזה נקראת קלואזמה. עוד גורם להופעת פיגמנטציה מעל השפה העליונה הוא תנאי מזג אוויר קיצוניים כפי שאמרנו שמש, וגם במזג אוויר קר מאוד אם את מלקקת את שפתייך והאזור מסביב לעיתים קרובות מדי גם יכול ליצור כהויות ופיגמנטציה סביב השפתיים.  עוד גורם לפיגמנטציה מעל השפה העליונה היא נטילת תרופות מסוימות. כימיקלים הנמצאים במשחות מסוימות ובכדורים נוגדי דיכאון עלולים לגרום לשינויים בצבע העור ופיגמנטציה. 

פיגמנטציה מעל השפה העליונה דרכי טיפול:

כעת נדבר על איך להעלים את הפיגמנטציה הלא רצויה באזור השפה העליונה. נתחיל בפתרונות טבעיים, כדי להחזיר את העור למצב הקודם שלו בעצם צריך להבהיר אותו את המרכיבים הטבעיים האלו תוכלו למצוא אצלכם בבית. 

 שיבולת שועל- מריחה של שיבולת שועל מעורבת בשמן זית על האזור הכהה יעזור בהבהרת העור ובהסרה של תאי עור מתים. יש לשפשף ולעסות בעדינות את האזור הכהה. 

מיץ לימון- מיץ לימון הוא תרופה מצויינת להבהרת העור שכן חומצת הלימון יכולה להבהיר אזורים כהים של העור. איך משתמשים בתכשיר הביתי הזה? חותכים לימון לחצי ומשפשפים בעדינות על אזור השפה העליונה במשך 10 דקות ולאחר מכן לשטוף נקודה חשובה, את השימוש במיץ לימון יש לעשות בערב מפני שאסור להיחשף לשמש כשחומצת הלימון עדיין על הפנים. 

תפוח אדמה- לתפוחי אדמה יש תכונות הלבנה והבהרה יש להניח על השפה העליונה במשך כ 20 דקות ולעסות את האזור מעט. תפוחי אדמה גם יעילים במיוחד להרגעת עור רגיש. 

אלוורה- אלוורה גם יכולה להיות יעילה במקרים של פיגמנטציה מעל השפה העליונה.

טיפולים להעלמת פיגמנטציה בשפה העליונה:

  1. שימוש בפילינג עדין להעלמת כהויות, הפילינג בעצם עוזר בהסרה של תאים מתים והבהרת העור, יש להשתמש בפילינג עדין שלא מגרה את העור ועלול להחמיר את המצב.
  2. שימוש בתכשירים וקרמים מבהירים, קרמים להבהרת העור יכולים להיות יעילים מאוד לפיגמנטציה באזור השפה העליונה. התכשירים הללו יעכבו את ייצור המלנין העודף ויתנו מראה אחיד לעור. אם אתם סובלים מצליאק או אלרגיה לגלוטן יש להימנע ממוצרי הבהרה המכילים חומצה אזאלית המופקת מחיטה, זה עלול לגרום לתוצאה הפוכה ובמקום להיפטר מהפיגמנטציה לקבל אלרגיה שרק תהפוך את כל העניין ליותר מתסכל, לכן אם נפגשתם עם קוסמטיקאית והיא התאימה לכם טיפול, תציינו שיש לכם רגישות לגלוטן. 
  3. משחות רפואיות לתיקון פגמי עור- במידה וכל הטיפולים הנ"ל לא צלחו יש לקבוע פגישה עם רופא או מומחה עור שיתן תרופה המכילה הידרוקינון, התרופה הזאת בעצם מגבילה את התאים המייצרים עודף מלנין ומאטים את ייצור הטירוזינאז, מה שגורם לכתמים כהים לדהות ולעזור בקבלת עור אחיד. 
  4. העלמת פיגמנטציה מעל השפה העליונה באמצעות חומצות- חומצה סליצילית וחומצה גליקולית עשויות לסייע בהבהרת כתמים כהים מעל השפה העליונה, החומצות חודרות עמוק לתוך העור ומתקנות את התאים הפגומים ולכן בעת הטיפול העור רגיש ויש להימנע מחשיפה לשמש, עם זאת שימוש בחומצות אינו פתרון קבוע לבעיית הפיגמנטציה, זאת אומרת שהיא יכולה לחזור לאחר כמה שנים, ועדיף לנסות טיפולים אחרים לפני שפונים לטפל בפיגמנטציה באמצעות חומצות.

קצת על טיפולי הפיגמנטציה בקליניקה שלנו:

כשאנחנו ניגשים לטפל בתופעה המתסכלת הזאת חשוב לנו דבר ראשון להראות שקיפות, זאת אומרת כל מקרה של פיגמנטציה הוא שונה. יש להסתכל על כל מקרה לגופו. חשוב לנו לציין בפני כל מטופלת שהטיפול בפיגמנטציה דורש התמדה וסבלנות. עם טיפול נכון ומסור אפשר להעלים פיגמנטציה מעל השפה העליונה לצמיתות! אנחנו מחזיקים את המכשור הכי מתקדם והתכשירים הכי איכותיים כדי להבטיח שזה יקרה…

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן