חומצה סליצילית אקנה 

חומצה סליצילית אקנה היא חומצת בטא הידרוקסי. החומצה הזאת ידועה בסגולותיה להפחתת אקנה מפני שהיא משמשת כפילינג לעורינו ושומרת על נקבוביות העור נקיות. ניתן למצוא חומצה סליצילית במגוון משחות ותכשירים.

חומצה סליצילית פועלת מעולה עבור אקנה קל משמע שחורים ונקבוביות לבנות, חומצה סליצילית יכולה גם למנוע התפרצות של אקנה בעתיד וניתן להשתמש בה עבור שימור העור. 

אישה מציגה פגמי עור

כיצד חומצה סליצילית אקנה עובדת?

כאשר נקבוביות הפנים מתמלאות בשומן, לכלוך ותאי עור מתים מופיעים לעיתים ראשים שחורים, זה אומר שהנקבוביות סתומות, זה יכול גם להופיע כנקודות לבנות או פצעים קטנים. חומצה סליצילית בעצם חודרת לעור וממיסה את כל תאי העור המתים הסותמים את הנקבוביות. אמנם זה לא פועל כקסם חד פעמי, יש להתמיד ולהשתמש בחומצה מספר שבועות עד שרואים תוצאה. חומצה סליצילית מקורה מקליפת עץ הערבה, מלבד השימוש בפילינג טבעי חומצה סליצילית מפחיתה גם את ה PH של העור ומזינה אותו בלחות. בנוסף חומצה סליצילית ממיסה ישירות תקעי קרטין ובעצם נלחמת באקנה ופגמים.

לאלו סוגי עור מתאים טיפול בחומצה סליצילית לאקנה:

חומצה סליצילית מתאימה לכל סוגי העור ומומלצת לכולם גברים ונשים כאחד. אך היא יעילה במיוחד עבור אנשים הסובלים מעור שמועד להתפתחות אקנה שכפי שאמרנו חומצה סליצילית מונעת חסימה של נקבוביות ותכונות אנטי בקטריאליות עם זאת מי שאלרגי לאספירין יש להימנע ממוצרים המכילים חומצה סליצילית מפני שהם שייכים לאותה משפחה.

חומצה סליצילית אקנה זהירות

הריכוז המומלץ של חומצה סליצילית בתכשיר הוא בין 0.5%-2% יותר מכך היא תגרום לתוצאה הפוכה של ייבוש וגירוי של העור, אם אתם מעוניינים לרכוש מוצר חדש המכיל חומצה סליצילית מומלץ לבדוק על התווית שהוא לא מכיל יותר מ2% של חומצה סליצילית.

נשים המעוניינות להיכנס להריון ומעוניינות להשתמש בחומצה סליצילית, עדיף להיוועץ ברופא קודם השימוש.

עוד נקודה ממש חשובה, חומצה סליצילית היא חומר חזק ופעיל, כשמורחים אותה, עור הפנים נעשה רגיש לקרינת UV, זאת אומרת שקניית תכשיר המכיל חומצה סליצילית חייב להגיע יחד עם קרם הגנה בעל SPF גבוה 30% או יותר על מנת להגן על עור הפנים להימנע מנזקי שמש ופיגמנטציה.

תופעות לוואי לשימוש חומצה סליצילית אקנה

לשימוש בחומצה סליצילית ישנן תופעות לוואי קלות וזמניות בלבד, וגם אינם תמיד מופיעות. במחקר של 40 משתתפים 30% חוו יובש קל בפנים שחלף בעזרת קרם לחות. ב-11% מהמקרים הופיע קילוף קל של העור וחלף לאחר 7 ימים של טיפול. לא הופיעו מקרים של היפרפיגמנטציה או הצטלקות. אם יש רגישות לחומצה סליצילית ייתכנו כמה מתופעות הלוואי הבאות: סחרחורת, נשימה מהירה או התכווצויות בבטן יש להפסיק מיידית את הטיפול ולדווח לרופא/קוסמטיקאית.

מחקרים שנעשו בנושא חומצה סליצילית אקנה 

  1. במחקר שנערך בדרום קוריאה, (Hwan kim, 2003. south Korea)  נחקרו קליפות חומצה סליצילית כשימוש לטיפול באקנה, מטרת המחקר הייתה לבדוק את יעילותה ובטיחותה של החומצה הסליצילית במיוחד עבור עור כהה.  

משתתפי המחקר היו שלושים וחמישה חולים קוריאנים עם אקנה בפנים. החולים טופלו בקליפות חומצה סליצילית במשך 12 שבועות. התוצאות הראו כי מספר הנגעים הדלקתיים ירד ביחס למשך הטיפול באופן מובהק סטטיסטית לאחר הטיפול, תופעות הלוואי היו נסבלות ברוב המקרים החולים היו מרוצים מאוד מהתוצאה. ההידרציה של שכבת הקרנית, השומנים על פני העור ואובדן המים הטרנספידרמלי לא השתנו עקב הטיפול. 

מסקנה: טיפול המבוסס על חומצה סליצילית מהווה טיפול יעיל ובטוח גם עבור חולים בעל גוון עור כהה. 

  1. במחקר שנערך באוניברסיטת שיקגו (Lekakh, O 2015 Chicago) המחלקה למחקר רפואי ביקשה לבדוק האם שימוש בלייזר שבדרך כלל עוזר להחלקת העור וצלקות וקליפות כימיות של חומצה סליצילית שבעיקר יעילות לראשים שחורים ופצעונים יעילות לאקנה בינוני עד קשה. החוקרים השתמשו בכמה קבוצות, קבוצה שטופלה בלייזר וחומצה סליצילית יחד, וקבוצה שטופלה רק בחומצה סליצלית וקבוצה שטופלה רק בלייזר. המטרה העיקרית של המחקר הייתה להעריך את הבטיחות והיעילות של שימוש בחומצה סליצילית יחד עם טיפולי לייזר לפנים לעומת השימוש בחומצה סליצלית בלבד. משתתפי המחקר היו חולים מבוגרים עם אקנה בינוני עד קשה, הם טופלו במרווחים של שלושה שבועות, סך הכל שלושה טיפולים . תוצאות המחקר היו חד משמעיות הקבוצה שטופלה בלייזר יחד עם חומצה סליצילית חוו שיפור משמעותי יחסית למטופלים שטופלו רק בלייזר או רק בחומצה סליצילית, תופעות לוואי משמעותיות לא נראו אצל אף מטופל ישנם כמה מטופלים שסבלו מגירוי שחלף לאחר ימים ספורים.

מסקנות המחקר הן שיש לחומצה סליצילית בלהד תועלת משמעותית מקליפת החומצה הסליצילית בלבד אך עם טיפול של PDL (לייזר) בשילוב קליפות של חומצה סליצילית  התוצאות טובות יותר ויכולות להתגבר על אקנה. 

ניתן לראות משני המחקרים שהצגנו כאן שחומצה סליצילית יעילה מאוד גם עבור אקנה בינוני עד קשה וגם עבור אקנה שהוא קל. השימוש בו בטוח ללא תופעות לוואי משמעותיות, במחקר השני ראינו שהיא יעילה אף יותר בשילוב עם לייזר, ממש מומלץ להתייעץ עם רופא עור ולראות איזה יוד טיפולים ניתן לשלב יחד עם חומצה סליצילית כדי שהתוצאות יהיו מקסימליות. 

סבלנות

יש לקחת בחשבון שהשימוש בחומצה סליצילית לא אומר בהכרח שרואים תוצאה כאן ועכשיו, כפי שראינו במחקר השני הטיפולים נעשו בצורה מבוקרת והתהליך הזה ארך יותר מחודשיים, כדי שהטיפול הזה באמת יעבוד יש לקרוא היטב את ההוראות שרשומות על המוצר או שנתנה לכם הקוסמטיקאית, יש לקחת בחשבון שהעור לא מגיב ישר והאקנה נעלם אלא לאט לאט זה קורה, אז לא להתייאש כי זה באמת עובד! להתמיד ויהיה בסדר.

חומצה סליצילית אקנה הטיפולים שלנו

באור קוסמדיקס, דבר ראשון נשתמש במכשיר לאבחון עור, אשר בוחן את כל שכבות העור ונותן לנו תמונת מצב ברורה של מה שקורה בפניך, כפי שאמרנו חומצה סליצלית יעילה בעיקר לאקנה בעל ראשים שחורים, לבנים ופצעונים ולכן מומחית תסתכל עליך, תבין את המצב ותתאים לך טיפול במיוחד בשבילך, לעיתים שימוש בחומצה סליצילית בלבד תספיק, ולעיתים היא חלק רק חלק מטיפול אבל כמובן שכל מקרה לגופו

אצלנו במכון שמים דגש על כמה דברים סופר חשובים:

  1. בטיחות- אחד הדברים שהכי חשובים עבורנו זאת הבטיחות, חשוב לנו שהטיפולים יתבצעו בצורה הבטוחה ביותר, אנחנו נוהגים לשאול את הלקוחה מה היא מרגישה אחרי טיפול כזה או אחר, איך העור הגיב אחרי שהשתמשה בתכשיר מסוים. חשוב לנו לדעת מה קורה בכל שלב בטיפול
  2. מקצועיות- לדעת להתאים טיפול שהוא נכון ומותאם אישית לסוג העור שלך וכמובן יסודיות, טיפולי פנים ותכשירים ברמה הכי גבוהה.
  3. פתיחות- חשוב לנו שתוכלי להרגיש בנוח, ולספר לנו מה קורה איתך, תרגישי בנוח לספר על הטיפולים שעברת מה הצליח מה פחות ולספר על ההתקדמות או הרגרסיה זה חשוב לנו לדעת.
  4. תוצאות- אצלנו מתחייבים לתוצאה, כמו שנאמר כאן מספר פעמים, זה תהליך שלוקח זמן אבל אם תתמידי אנחנו יכולים להתחייב לתוצאה שתשאיר את פנייך חלקות מאקנה.יש לנו את כל הכלים מכשור חדשני וידע שיכול לחולל פלאים.

נשמח לראותך אצלנו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן