טיפול בכתמי אקנה

טיפול בכתמי אקנה הוא תהליך שננסה להסביר אותו מא' ועד ת' ולתת טיפים שיכולים להיות סופר קריטיים עבור העלמת כתמי אקנה.

היפרפיגמנטציה פוסט דלקתית (PHI) שמופיעה בדמות כתם אדום או סימנים כהים שנשארו לאחר יציאת פצעון, הפצעון אמנם נעלם אבל העור לא חזר לקדמותו, נותר סימן כהה ולא מחמיא שלעיתים מטריד יותר מהפצעון עצמו וגם לאחר הרבה זמן הוא לא עובר. היפרפיגמנטציה היא בדרך כלל שינוי בצבע של העור, זה נע בין צבע לבן, אדום חום סגור ואפילו שחור תלוי בגוון העור. זה יכול להתפתח עבור כל סוגי העור אבל על עור כהה כתמי האקנה נראים יותר לעין מאשר עור בהיר ומשפיע על גברים ונשים כאחד.  

אישה עם אקנה על הפנים

 PHI נוצר כאשר יש דלקת בעור כתוצאה מפצעון או פריחה, כדי לרפא את העור הגוף מייצר כמות גדולה של מלנין, המלנין הוא חלבון שנותן לעור את צבעו וברגע שהוא מופרש יתר על המידה הוא מבהיר ומכהה את העור, הצבע הזה נשאר גם לאחר שהפצע או הפריחה מתרפאים וזה בעצם מה שמביא אותי לכתוב על טיפול בכתמי אקנה.

החדשות הטובות עבור היפרפיגמנטציה שהעור אינו מצולק והרקמות של העור לא נפגעו  וניתן לטפל בכתמים עד שיעלמו לגמרי. צלקות לעומת זאת הרקמה של העור כבר נפגעה ויש ממש אזורים עם חורים ושקעים או אזורים מורמים בעור, לעומת זאת הכתמים הם שטחיים, רק הצבע השתנה ולכן טיפול בכתמי אקנה היא אפשרית בהחלט.

החדשות הטובות שPHI יכול לדהות עם הזמן אך זה עלול לקחת בין 3-24 חודשים ככל שהצבע של הכתם מנוגד יותר לצבע העור, יקח יותר זמן לכתם להיעלם. ולכן העצה היא כן לטפל מפני שיש מקרים שהוא לא נמוג מעצמו וממשיך להופיע על הפנים וזה יכול לתסכל מאוד ולפגוע בביטחון העצמי באופן משמעותי. ישנם טיפולים שיכולים לעזור משמעותית להבהיר את הכתמים מבלי להמתין תקופה ארוכה עד הבהרת כתמים באופן טבעי 

טיפול בכתמי אקנה, דרכי טיפול:

ישנם תכשירים שניתן לקחת ללא ייעוץ או מרשם שהם פחות אגרסיבים וגם התוצאה תהיה פחות משמעותית, אם תרצו להעלים את הכתמים לגמרי תצטרכו להתייעץ במומחה עור או קוסמטיקאית מומחית זו בחירה טובה יותר מפני שלקוסמטיקאית יש הרבה תכשירים חזקים שיכולים להעלים את הכתמים לגמרי. 

חומצות אלפא הידרוקסיות לטיפול בכתמי אקנה – חומצות אלפא הידרוקסיות ובמיוחד חולצה גליקולית מסייעות להאיץ את תהליך הפילינג הטבעי של העור (הסרת תאי עור מתים וניקוי העור) ויכול לסייע בהפחתת מראה כתמים. חומצות מהסוג הזה תוכלו למצוא בקרמים וג'לים שיעניקו לכם תוצאות טובות וכן גם תכשירים שמכילים את הויטמינים A, C יעזרו לכם בהעלמת כתמי אקנה.

לפני שמתחילים בטיפול בכתמי אקנה ישנם מספר טיפים שיוכלו לעזור לכם לקבל את התוצאה הטובה ביותר. דבר ראשון בהתחלת תהליך העלמת כתמי אקנה הוא להיפטר מהאקנה עצמו. כי כשיוצאים עוד פצעים מופיעות נקודות כהות חדשות על הפנים ואז זה לעולם לא ייגמר, יש לטפל ולמגר את הדלקת לפני שמתחילים בהעלמת כתמים. דבר שני, להעלמת כתמי אקנה הקפידו להשתמש בקרם הגנה, השמש עלולה להכהות עוד יותר את הכתמים וליצור לכם עבודה כפולה וכן אם זה מגיע ביחד עם טיפול ותכשירים להעלמת אקנה העור הופך לרגיש יותר לשמש ויכול ליצור פיגמנטציה. דבר שלישי, תעקבו אחר תגובת העור כשמתחילים להשתמש בחומרים מבהירים, לעיתים העור עלול להיות מגורה עקב התכשירים האלה ובמקום להגיע לתוצאה הרצויה חלה רגרסיה, לכן לבדוק את תגובת העור ורק אחר כך להמשיך בטיפול באין מפריע. 

אנשים רבים משתמשים בתרופות טבעיות לטיפול בכתמי אקנה אך המדע שמאחוריהן אינו ברור. חלקם עלולים לגרום לגירוי נוסף או לבעיות אחרות ולכן אנשים צריכים להשתמש בהם בזהירות.

תרופות ביתיות שאנשים השתמשו בהן באופן מסורתי לטיפול בצלקות אקנה כוללות:שמן קוקוס, חמאת שיאה, אלוורה ג'ל, דבש גולמי, אבקת סודה לשתייה ומיץ לימון. 

העלמת כתמים אדומים ואדמומיות בעור:

כדי להעלים כתמים אדום ומגורה ניתן להשתמש בקרח. הקור עוזר לסגור נקבוביות והיא מפחיתה את המראה האדמומי ומגורה. מרחו קוביית קרח ישירות על הפנים והשאירה אותה במשך עשר דקות זה ממש יעזור בהבהרה של העור וטיפול בכתמי אקנה. גם לאחר שהכתם נעלם כמעט לגמרי, המשיכו למרוח תכשירים נוגדי דלקת ולחזק את העור כדי שיהיה בריא יותר ובכך נמנע סיכוי לאקנה לחזור בעתיד ולהתחיל את התהליך המתיש שוב. תה נענע ותה ירוק עוזרים במיוחד גם לשמירה על  העור מפני דלקת וכמובן מאיצה את תהליך ניקוי העור. כמובן שמוצרים טבעיים יכולים להיות פתרון משלים להעלמת כתמי אקנה אבל רק הם בלבד לא יועילו להשלמת המראה החלק והאחיד שכולנו רוצים. הטיפול העיקרי הוא חומרי הבהרה חזקים שבאמת ימגרו את הPHI ויבהירו את העור עד העלמה של כתמי אקנה מוחלטת!!

העלמת כתמים כהים:

  • דבר ראשון חשוב לזכור, לא לגעת בפנים ולא לפוצץ את הפצעים, זה עלול לגרום לכתמים כהים, סגולים, חומים ואפילו שחורים להופיע על הפנים וזה משהו שאנחנו ממש לא רוצים אז לפני שנכתוב איך לטפל בכתמים הכהים, נדע איך למנוע אותם מראש. אז הדבר הראשון להעלמת כתמים כהים היא לא להשתמש במייקאפ כבד לכיסוי הסימנים מפני שזה מוביל לעוד כתמים להופיע על פנייך, עורך לא נושם ותהליך הריפוי הטבעי שלו יופרע. כמובן שזה בסדר גמור להתאפר, פשוט מומלץ לבחור איפור מינרלי שכתוב עליו שאינו קומודוני, איפור מהסוג הזה גם יעשה את העבודה בהסתרת הכתמים אך גם לא יפגע בתהליך של העלמת כתמים בפנים. 
  • תהיו עדינים עם העור שלכם- שלא תחשבו שככל שמשפשפים את הפנים חזק יותר ניתן להיפטר מהכתמים הכהים, גם סבונים חזקים ואגרסיביים לא יובילו לעור בהיר יותר, ואף עלולים לגרום להתפרצות נוספת של אקנה, לכן יש להשתמש בתכשיר לניקוי קל שלא יסתום את הנקבוביות (שוב, לא קומודונית) ולא לשפשף אלא לעסות בעדינות עם קצות האצבעות.  גם הייבוש צריך להיות עדין, לא להתעלל בעור ולשפשף עם מגבת גסה אלא לטפוח בעדינות בעזרת מגבת נקיה.

לסיכום 

אם אתם מעוניינים בהעלמת כתמים בפנים דבר ראשון יש לבדוק אם עדיין יש התפרצות של אקנה. מה שאנחנו ממליצים זה דבר ראשון לטפל באקנה עצמו. בעזרת טיפולים מתקדמים במכון שלנו ניתן להעלים את האקנה לגמרי תוך שמירה על כמה כללים ושימוש בתכשירים ובטיפולים רלוונטיים ורק לאחר שאנחנו משוכנעים שנפטרנו מהדלקת והאקנה לא תחזור שוב ניתן להתחיל לטפל בכתמים. נתנו פה שלל טיפים מה לעשות להעלמת כתמים בפנים שאפשר להכניס לשגרת הטיפוח ללא עלות אך כדי לנצח את ה PHI באופן יעיל ומיידי יש צורך בהתערבות מקצועית שתעלים אותו לגמרי. 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן