אקנה בגיל מבוגר

אקנה הוא מצב שהעור מודלק, זאת אומרת שיש על העור פעילות חיידקית, האקנה לרוב מופיע בגיל ההתבגרות אבל יש גם מצב של אקנה בגיל מבוגר.

התופעה של האקנה לצערנו היא ממחלות העור הנפוצות בעולם, בשני העשורים האחרונים מספר האנשים שסובלים מאקנה בגיל מבוגר עלה בעיקר אצל נשים, הסטטיסטיקות קבעו מספרים מטורפים 85% מהנשים ו15% מהגברים סובלים מאקנה בגיל מבוגר. ישנם כמה סוגים של אקנה בגיל מבוגר, ישנו אקנה קל שהוא בעיקר מאופיין בראשים שחורים, או פצעונים קטנים והוא בדרך כלל מכסה רבע מעור הפנים או מופיע באופן נקודתי בגוף. אקנה קשה למבוגרים הוא כבר סיפור אחר, הופעה של אדמומיות קיצונית, נפיחות, גירוי וצ'יסטות עמוקות.

פנים חלקות עם פצעון בודד

במה שונה אקנה של מבוגרים מאקנה של גיל ההתבגרות?

 אקנה של מבוגרים שונה במידה ניכרת מפצעונים של שנות העשרה הן איך ניתן לזהות אותו? אקנה של גיל ההתבגרות מאופיין בעיקר במאות אלפי בליטות זעירות, שחורים או לבנים בעור הפנים, וכן צ'יסטות באזור החזה. 

זה בגלל שהעור של בני הנוער נוטה להיות מעט דביק יותר והם נוטים יותר לנקבוביות סתומות מאשר מבוגרים. אצל מבוגרים, הסבירות להופעת אקנה הוא בעיקר בחלק התחתון של הפנים, במיוחד סביב הפה וקו הלסת. הבליטות הקטנות של אקנה של בני נוער עדיין יכולות להתרחש בבגרות, אבל זה הרבה פחות נפוץ.

הגורמים לאקנה בגיל מבוגר:

הסיבה העיקרית להופעת אקנה היא נקבוביות סתומות ודלקת, אך יש עוד הרבה סיבות שאקנה בגיל מבוגר יכול להופיע ונפרט אותן כעת.  אקנה בגיל מבוגר יכול להופיע עקב שינויים הורמונליים, הורמונים זכריים ונקביים שמשתנים או מופרשים יתר על המידה עלולים להוביל לאקנה של מבוגרים בגלל שינויים שהם יוצרים בגוף ובין היתר בעור הפנים או הגוף, זה מוביל לחוסר איזון, לדלקת וייצור חלב. שינויים הורמונלים בתהליך ההתבגרות לנשים חלים בעיקר, בזמן הריון, שינויים בווסת, התקופה שלאחר הלידה, הנקה. איך נזהה אקנה הורמונלי? אקנה הורמונלי מופיע בדרך כלל בצורה עמוקה יותר, מעין צ'יסטות והוא כואב ורך. 

 עוד סיבה לאקנה בגיל מבוגר היא מגע עם דברים שעלולים לגרות את העור לדוגמא, שימוש במכונת גילוח להוריד את ההגנות שלו, העור נלחם בגירוי וזה מה שמוביל לדלקת. סיבה נוספת, מתח רגשי, לחץ יוצר שינויים ביולוגיים בגוף שרבים מהגורמים לאקנה בגיל מבוגר מגיעים בעקבותו, כשאנחנו מרגישים פחד, חרדה או לחץ זה יכול להיות מכל דבר לחצים כלכליים, לחצים בפן האישי, הזוגי ועוד הכליות מייצרות את הורמון הלחץ קורטיזול והוא מה שגורם לחוסר איזון בעור ולהופעת אקנה גם מתח פיזי כגון חוסר בשינה, חשיפה למזג אוויר קיצוני, התייבשות וכדומה גם עלול לעורר שינויים הורמונלים שגורמים להתפתחות אקנה בגיל מבוגר, מחקרים מצאו כי אנשים שסובלים מאלרגיות מיגרנות או אלו שמעשנים חשופים יותר להתפרצות של אקנה בגיל מבוגר גם זיהום אוויר עשוי לתרום להתפרצות אקנה. עודף שומן המצטבר על הנקבוביות גם עלול להוביל לאקנה בגיל מבוגר גם הצטברות של בקטריות מובילה לאקנה של מבוגרים 

אך יש לציין שרוב המקרים לאקנה בגיל מבוגר הם לא בהכרח כתוצאה מהיגיינה לקויה, החיידקים מצטברים בעיקר מתחת לעור ולא ניתן להגיע אליהם באמצעות ניקוי רגיל של הפנים עם סבון אלא צריך התערבות של מומחה. 

עוד סיבה לאקנה בגיל מבוגר היא תזונה. אין הסכמה חד משמעית שתזונה היא גורם ישיר לאקנה אך רבים מאמינים כי מוצרים שמכילים הרבה קמח לבן, דברי מתיקה המכילים כמות רבה של סוכר, מוצרי חלב ומזון מהיר עשויים לגרום להתפרצות של אקנה בגיל מבוגר.

עוד סיבה לאקנה בגיל מבוגר היא מטילת תרופות. חלק מהתרופות שנבדקו מראים באופן חד משמעי כי הן הגורם להפעלת אקנה על הפנים והגוף תרופות אלו כוללות סטרואידים מסויימים, כדורים נגד דיכאון וטיפולי אפילפסיה. אמצעי מניעה לעומת זאת, יכולים ממש לעזור לטפל באקנה ולכן יש להתייעץ עם רופא לבחור את הגלולה שיכולה להועיל במקרה הזה. 

איך לטפל באקנה בגיל מבוגר:

ישנם מספר טיפולים שיכולים לעזור לאקנה למבוגרים, מכיוון שיש סוגים שונים של אקנה וכמובן סיבות שונות למה הוא מתפרץ כפי שכתבנו למעלה, לכן גם תוצאות הטיפול ואופן הטיפול משתנות מאדם לאדם, ההמלצה היא לנסות טיפול אחד או שניים לתקופה מסוימת ולבחון מה עובד הכי טוב. ישנם כמה מרכיבים שניתן להשתמש בהם באופן ביתי אם כי הם לא מהווים תחליף לבדיקה וטיפול של מומחי עור בין הטיפולים הביתיים היעילים הם חומץ תפוחים, אלוורה, תה ירוק, שמן עץ התה, ונטילת אבץ גם פעילות גופנית, מזון עשיר בויטמינים ושגרת טיפוח לעור הפנים גם יכולה להועיל. ישנם גם טיפולים דרך הפה כמו כדורים למינהם אבל זה פחות מומלץ כי נטילת תרופות ממגרות את האקנה לזמן מוגבל והוא עוד עלול לצוץ בחזרה.

טיפולים קוסמטיים לאקנה של מבוגרים:

הקוסמטיקה כיום מתבססת על טכנולוגיות מתקדמות, ישנם טיפולים הכוללים שימוש בחומצה סליצילית, טיפול באור כחול, וכמובן ערכות המיוחדות של חומרים שאינם מייבשים את העור עבור אקנה שממגרות אותו לצמיתות. 

פילינג, פילינג ממש יכול להילחם בהתפרצות של אקנה של מבוגרים וישחרר את הנקבוביות מכל השומן והלכלוך שיצטברו עליהן. מסיכות המכילות חומצה גליקולית גם מאוד מומלצות במיגור של אקנה של מבוגרים, מה רק שחייב להיזהר במינון ולא להשתמש בפילינג ומסכות באופן יום יומי זה יגרום לקילוף יתר ולעור מגורה, יש להשתמש בהם פעם בשבוע, זה מספיק בהחלט. 

טיפולים נקודתיים יכולים גם כן לעזור להשתלט על האקנה ולטפל בפצע שיוצא באופן מיידי על ידי תכשירים שישמידו את החיידקים באותו מקום ספציפי. אך גם טיפול נקודתי צריך להיעשות באופן מבוקר ובייעוץ של קוסמטיקאית מומחית כדי שלא יגביר את הגירוי וליצור תוצאה הפוכה. 

יש לציין שכמו אקנה של גיל ההתבגרות, הסוד הוא לשמור על הפנים נקיות על מנת למגר את הדלקת שזה אומר, להחליף את ציפית הכרית לעיתים תכופות, לנגב את הפנים במגבת נקייה בלבד. להסיר שאריות איפור ולשטוף פנים בוקר וערב אך לא יותר מפעמיים ביום בכדי לא לייבש את עור הפנים וכמובן לא לשפשף אלא לעסות בעדינות עם קצות האצבעות. רוטינת הטיפוח הזאת יכולה לחולל לעורכם פלאים ולקדם אתכם למטרה הסופית. עור חלק! התוצאות הם לא מיידיות, חייב להתמיד ולאחר תקופה של בערך כחודש מתחילים לראות את התוצאות המיוחלות, טיפוח העור הוא לא קסם הוא מדע מדויק! תעשו לעור שלכם טוב הוא יראה טוב! 

כמה מילים על הטיפולים שלנו עבור אקנה של מבוגרים:

באור קוסמדיקס מציעים לכם את הטיפולים בטכנולוגיות הכי מתקדמות. בעזרת מכשור חדשני, ניתן לאבחן את העור ולעלות על הגורם להופעת האקנה ולהתחיל בתהליך של העלמת האקנה לחלוטין, על ידי האבחון נוכל להתאים לך תכשירים שיהיו יעילים במיוחד עבורך. באור קוסמדיקס ילכו איתך יד ביד מתחילת התהליך ועד סופו, עד להופעת התוצאה הרצויה.

.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן