תרגילים בפנים נגד קמטים 

במאמר זה נדבר על תרגילים בפנים נגד קמטים ואיך ניתן להצעיר את העור במספר צעדים פשוטים. קמטים, כלומר קפלים בעור שלך, בדרך כלל מופיעים על הפנים בסוף שנות ה -20 לכל המוקדם עד אמצע שנות ה -30. עם הגיל, העור שלנו מייצר פחות קולגן ואלסטין, חלבונים החיוניים לשמירה על מראה העור מתוח, אלסטי וצעיר. פחות חלבון הופך את העור לדליל יותר וחשוף יותר לפגיעה, כאשר מספר גורמים נוספים מצטרפים ליצירת קווים דקים וקמטים בולטים יותר. תרגילים בפנים נגד קמטים יכולים לסייע בהפחתתם, חשוב לא להגזים בהם מכיוון שתנועת שרירים חוזרת ונשנית היא אחד הגורמים העיקריים לקמטים מלכתחילה. ניתן לפנות לעיסוי פנים, טכניקות יוגה, אך כאן ניתן דוגמאות עבור תרגילים בפנים נגד קמטים.

אשה מופתעת כשהיא מגלה קמטים במצח

שלא כמו השרירים בשאר הגוף שתמיד בפעולה, ישנם שרירים בפנים שאנחנו מפעילים לעיתים רחוקות, תרגילים לפנים נגד קמטים יכולים לעבד את השרירים הללו, לזרז את זרימת הדם לחדש את התאים עם חמצן ותזונה ולעזור לעור להיראות זוהר וצעיר באופן טבעי ללא הזרקות או ניתוחים ואפילו ללא תכשירים יקרים.

לפני שמתחילים נפרט כאן את כל הסיבות להופעת הקמטים: 1. חשיפה לשמש 2. גנטיקה 3. התייבשות 4. גיל 5. תזונה לקויה 6. עישון.

בין הסיבות פה יש נתוני פתיחה מסוימים שאין כל כך מה לעשות לגביהם אך יש כאן גורמים חיצוניים התורמים למראה הקמטים בעורך. הסתכלי על הסיבות פה למעלה ובחני איך ניתן למנוע את הקמטים על ידי שינוי באורח החיים שלך.

תרגילים בפנים נגד קמטים מסביב לעיניים: 

 מכיוון שהעור סביב העיניים הוא עדין ודק יותר משאר הפנים, הוא הראשון להראות סימני הזדקנות, בצורת קמטים וקווים עדינים. ניתן להמריץ את זרימת הדם בעזרת התרגילים הבאים: 

תרגיל 1

שמרי על עצם הלסת שלך יציבה, הזיזי את שתי העיניים מימין לשמאל, משמאל לימין, מלמעלה למטה, ולמטה למעלה. חזרי על תרגיל זה חמש פעמים לכל כיוון כדי למנוע קמטים סביב העיניים.

תרגיל 2

כדי להפעיל את השרירים סביב העיניים ולצמצם את הופעת הקמטים, הניחי את האגודל שלך בזוויות החיצוניות של העיניים ואת האצבע שלך בקו השיער. עצמי את העיניים ולחצי חזק. בינתיים, בעזרת האגודלים, משכי את הפינות החיצוניות של העיניים כלפי חוץ ומעט כלפי מעלה. החזקי את המיקום הזה כ- 5-10 שניות, הפסיקי מעט  ובצעי 20   חזרות (20 מתיחות של העיניים).

טיפ חשוב! כדי להימנע מקמטים מתחת ומסביב לעיניים, הקפידו לישון על הגב כדי להימנע מהעור להתקמט מחיכוך עם הכרית.

תרגילים בפנים נגד קמטים סביב השפתיים וקימטי  צחוק:

קווי צחוק, או קמטים מסביב לפה, נקראים כך מכיוון שהם הכי ניראה לעין בזמן שאת מחייכת או צוחקת. נסי את התרגילים לפנים נגד קמטים הבאים: 

תרגיל 1

תוך שמירה על שפתיים מופרדות חלקית, השתמשי באצבעותייך כדי למשוך את זוויות הפה לאחור כלפי הפנים. משכי הכי רחוק שאפשר תוך הקפדה על כך שהשפתיים יישארו מקבילות זו לזו. החזקי את המיקום למשך 10 שניות, עשי כמה סטים כאלו 

את יכולה גם לבצע תרגיל זה ללא שימוש בידיים. כל שעלייך לעשות הוא לסגור את הפה ולחייך כמה שיותר. החזק את המיקום למשך 10 שניות, הרפי וחיזרי על הפעולה לפחות עוד 10 פעמים.

תרגיל 2

השתמשי באצבע המורה כדי לסובב את זוויות הפה שלך. משכי כלפי חוץ כרבע סנטימטר ממצב מנוחה. במקביל, הפעילי התנגדות באצבעותיך והדקי את שרירי הפה, תוך משיכה בזוויות הפה שלך. בצורה כזאת את מפעילה ומאמצת את השרירים ותורמת לזרימת הדם החזק את המיקום הזה כ- 5-10 שניות, בצורה כזאת את מפעילה ומאמצת את השרירים ותורמת לזרימת הדם, חיזרי על הפעולה לפחות עוד 10 פעמים.

 תרגיל 3

כדי לחזק את שרירי הלחיים ולהפחית את קווי הצחוק, הפעילי לחץ על הקמטים סביב הפה בעזרת קצות האצבעות המורות. עכשיו חייכי כמה שיותר רחוק תוך שמירה על הפרדת השפתיים. החזקי את המיקום כ- 5-10 שניות, וחזרי על כך 15 פעמים

טיפ: את יכולה למנוע את היווצרות הקמטים סביב השפתיים על ידי שתמנעי משימוש בקשית לשתיה, שמירה על לחות והגבלת צריכת קפאין, אלכוהול ועישון.

תרגילים לפנים נגד קמטים במצח: 

מחקרים מצביעים על כך שקמטים עמוקים במצח יכולים לשקף אורח חיים לא בריאי כמו תזונה ומתח. בזמן שאת משדרגת את שגרת היומיום שלך, בצעי גם את התרגילים האלה למניעת קמטים במצח.

תרגיל 1

חזקי את השרירים והזרימי את הדם במצח בעזרת תרגילים פשוטים אלה. הניחי את הזרתות שלך ישירות מעל הגבות שלך ואצבעות אחרות מתפשטות קלות מכסות את המצח ואת החלק הקדמי של הראש. הרימי והורידי את גבותייך כפי שהיית עושה אם היית מופתעת, וודאי שלא יווצרו קמטים על המצח. חזרי על התרגיל 10 פעמים לפחות.

תרגיל 2:

תרגיל פנים נוסף לקמטים כרוך בשילוב האצבעות שלך והנחת ידייך ממש מאחורי קו השיער על המצח. משכי מעט את המצח אחורה, תיצרי בשפתייך את הצורה 'O', והסתכלי כלפי מטה. הישארי בפוזיציה הזאת במשך 10 שניות, וחיזרי על הפעולה 20 פעמים.

לסיכום: 

כמובן שישנם דרכים רבות להעלמת קמטים. חלקם כרוכים בהוצאות כאלו ואחרות או שינויים מהותיים באורח החיים. אך במאמר זה הבאנו דרך חינמית ואפקטיבית לחידוש התאים וזרימת הדם ובכך לשמור על הפנים שלנו צעירות וחיוניות יותר. כמובן שיש גם חברות שונות בשוק המוכרות כל מיני מכשירים להפעלת שרירי הפנים וחלקם אף מומלצים והראו תוצאות יפות.

תרגילים לפנים נגד קמטים אמנם אפקטיבים אך הם לא מהווים תחליף לשגרת הטיפוח של העור שהיא הכרחית למניעת קמטים כמו למשל הזנת העור בקרם לחות וחומצה היאלורונית.

בקליניקה שלנו, חשוב לנו מאוד לתת ייעוץ נכון ומותאם אישית על מנת שהעור שלך יראה במיטבו. אנו מציעים אבחון עור ממוחשב שנותן תמונת מצב כוללת ועל ידי כך אנחנו יכולים גם לתת מענה אישי לכל בעיית עור. 

חשוב לנו מאוד להגיע לתוצאה המקסימלית וזה בהחלט אפשרי, עם טיפול נכון והתמדה פשוט תיראי מדהים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן