קמטים במצח בגיל צעיר

קמטים במצח בגיל צעיר זו תופעה מאוד נפוצה ולעיתים הקמטים עלולים אף להופיע באמצע גיל העשרים ותחילת השלושים הקמטים על המצח מופיעים  משום שהגבות שלנו ממוקמות על מצח והן אחראיות לרוב הבעות הפנים שלנו, האזור הזה כל הזמן בתנועה ובגלל זה הקמטים שם יכולים להופיע גם בגיל צעיר מאוד.

התופעה הזאת עלולה לפגוע להרבה נשים צעירות בביטחון ובהרגשת הנוחות ולכן במאמר זה ניתן את כל הגורמים להופעת קמטים במצח בגיל צעיר ואיך לטפל בהם.

אשה צעירה עם קמטי הבעה במצח

למה  מופיעים קמטים במצח בגיל צעיר?

 הסיבה הראשונה להופעת קמטים במצח בגיל צעיר היא שימוש יתר בשרירי הפנים. כפי שאמרנו הגבות אחראיות להרבה מהבעות הפנים של הפנים שלנו.  זה לא מיתוס כשאומרים שמתח ודאגה לא טובים לעור הפנים, כשאתם כועסים, מתוחים או דואגים אוטומטית אתם מאמצים את השרירים באזור המצח וזה עלול לפתח קמטים במצח בגיל צעיר מאוד כמו כן הימנעו מפעילות מוגזמת המאמצת את שרירי הפנים כמו בהייה במסך לאורך זמן . 

הסיבה השנייה להופעת קמטים במצח בגיל צעיר היא חשיפה מוגזמת לשמש וקרינת UV  המאטה בהדרגה את הייצור הטבעי של הקולגן והאלסטין ובכך תורמת לרפיון עור הפנים, גם חשיפה לקרינה יכולה לתרום להזדקנות מואצת של העור ולגרום להיווצרות קמטים בגיל צעיר.ולכן בעת חשיפה לשמש יש להקפיד על קרם הגנה וכובע שמש. 

הסיבה השלישית להופעת קמטים במצח בגיל צעיר היא גנטיקה, תהליך טבעי של איבוד קולגן ואלסטין, לחלק מהאנשים איבוד הקולגן מתחיל מגיל צעיר מאוד וזאת הסיבה להופעת הקמטים. 

איך לטפל בקמטים במצח בגיל צעיר?

אם תתייעצו עם כל דרמטולוג או רופא עור הוא יגיד לכם שבראש ובראשונה להיפטר מקמטים במצח היא לאמץ שגרת טיפוח נכונה שתאט את היווצרות הקמטים. החכמה היא לדעת עם מה ואיך להשתמש. מסע האנטי אייג'ינג הזה צריך להתחיל בין גיל 20-30 כמובן שהגנטיקה משחקת פה תפקיד, וזה משתנה מאדם לאדם, ניתן אפילו להתייעץ עם אמא או סבתא ולשאול באיזה גיל הן התחילו להבחין בקמטים. ישנם מספר צעדים חשובים שהם מאסט בשגרת הטיפוח. הדבר הראשון הוא שימוש יומיומי במקדם הגנה, השמש כפי שכבר נכתב במאמר היא הגורם העיקרי להזדקנות העור וברגע שאנחנו מכניסים  לשגרת הטיפוח קרם הגנה העור שלנו תמיד מוגן מקרינת UV גם שימוש בתכשירים המכילים ויטמין C יגן עלייך מנזקי השמש. גם תכשירים המכילים חומצה היאלורונית, חומצה היאלורונית היא אחד המרכיבים הכי נחשקים בטיפוח העור, היא המעניקה לחות לעור ויכולה להועיל בטשטוש קמטים במצח ובמיוחד טובה עבור קמטים במצח בגיל צעיר. גם רטינול המכיל ויטמין A למריחה לפני השינה יכול לטשטש קמטים במצח, זאת משום שבלילה העור מתקן את עצמו. גם טיפולי פנים המשלבים טכניקות שונות של החדרת לחות לעור הפנים יכולה לטשטש ולהעלים את הקמטים באזור המצח, כמובן שהכי טוב לקבל הצעה ממומחה עור שיתן חוות דעת מקצועית איך להעלים את הקמטים במצח. 

במקרה שהטיפולים הביתיים לא עזרו, ושגרת הטיפוח החדשה לא מראה שום שינוי אפשר להתחיל לחשוב על הזרקות, בגדול עבור קמטים במצח בגיל צעיר זה פחות מומלץ, אבל אם שום דבר לא עוזר ואת מפחדת שהקמטים רק יעמיקו את יכולה להתחיל לחשוב על הזרקות כי כפי שאמרנו זה עלול להיות גנטי, וזה לא קשור לשום התערבות חיצונית כמו שמש וכו' ובמקרה שזה מאוד מפריע ואת רוצה לשים סוף לקמטים אחת ולתמיד זה יכול להיות פתרון טוב עבורך, ברגע שאומרים הזרקה אוטומטית קופץ לראש הזרקה של בוטולוניום אבל מומחים דווקא ממליצים על חומצה היאלורונית שהיא חומר טבעי שכבר קיים בגופנו והיא מוסיפה לעור נפח ולחות ומטשטשת לגמרי את הקמטים, היתרון בטיפול הזה שלא נדרשת התמדה ותהליך ארוך לקבלת התוצאה, אלא שהתוצאה היא מיידית. אם בכל זאת עשית את המחקר שלך וכן החלטת ללכת על הזרקה של בוטולוניום תדעי כי הבוטולוניום תפקידו לא לתת נפח אלא הוא נקשר לקולטנים של השרירים כך שהשרירים לא יוכלו להתכווץ ולא יוכלו ליצור את הקמטים שמפריעים לך. התוצאות מחזיקות ארבעה חודשים עד חצי שנה לערך. 

עוד הליך שיכול להחליק קמטים במצח בגיל צעיר הוא טיפול בעזרת חוטים. ההליך הזה מרגיע את השרירים תוך שהוא מחזיק אותם במקום ובכך הופך את המצח למשטח חלק ללא קמטים, גם כאן התוצאות הן לא ארוכות טווח והן אורכות בדרך כלל כשנה וחצי. חוטים העשויים מחומרים המעודדים קולגן ממוקמים מתחת לעור על מנת להרים ולהחליק אותו, ההליך הזה אמנם פולשני אך זמן ההחלמה יחסית קצר 

טיפול קמטים במצח בגיל צעיר באור קוסמדיקס:

לאחר שהבאנו את כל הטיפולים האפשריים לטיפול בקמטים במצח, בואו נעשה סדר. ראשית, אנחנו ממליצים לעבור אבחון עור מקצועי שיתן לנו תמונת מצב כוללת על הקמטים וכך נדע איך לטפל. כפי שנכתב במאמר הדבר הראשון שאנחנו ממליצים לעשות במקרה של קמטים במצח בגיל צעיר הוא שינויים בשגרת הטיפוח בהשמת דגש על מרכיבים עם סגולות של אנטי אייג'ינג ולחות. השגרה הזאת דורשת התמדה ולא רואים תוצאות במיידי ויש לקחת את זה בחשבון. הקליניקה שלנו מציעה תכשירים איכותיים להחדרת לחות, ויטמינים וחומצה היאלורונית שיזינו את עורך ויחליקו את הקמטים במצח תוכלי לנסות לפני טיפול אנטי אייג'ינג של החדרת לחות או טיפול אלקטרו פורציה המחדיר חומרים פעילים וויטמינים לשכבות העור הפנימיות

. אם מהאבחון עולה שהסיבה לקמטים היא גנטית והתהליך שעורך עובר לא קשור לגורם חיצוני אנחנו נמליץ לטפל בדרך אחרת. הזרקה של חומצה היאלורונית באופן מבוקר וטבעי, ייתן לך תוצאה מיידית וטבעית. וכפי שכבר נכתב כאן החומצה אינה משתקת את השריר אלא רק נותנת נפח ומחליקה את העור ועל כן הטיפול הזה מאוד מומלץ. 

אנחנו באור קוסמדיקס נשמח לעזור לך להיפטר מהבעיה ולהגשים לך חלום!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן