קמטים בגיל צעיר

למה מופיעים קמטים בגיל צעיר ?

קמטים בדרך כלל מופיעים כאשר תהליך ההזדקנות בעור מתחיל והקולגן בתאים כבר לא מיוצר כמו פעם. אך לעיתים הופעה של קמטים בגיל צעיר. ממה הקמטים נובעים ואיך לטפל בהם נציג בהמשך המאמר. 

קמטים שמופיעים בגיל צעיר הם בדרך כלל קמטי הבעה המופיעים עקב שימוש יתר בשרירי הפנים. הם מופיעים בעיקר במצח, בצידי העיניים, בין הגבות בצידי הפה ומעל השפה העליונה אך יש עוד כמה סיבות שיכולות להיות להופעת קמטים בגיל צעיר, אך ישנן עוד שלל סיבות למה יכולים להופיע קמטים בגיל צעיר. 

אישה צעירה עם עור חלק שבנקודה מסוימת הוא בעל קמטים

כעת נסביר מהן הסיבות להופעת קמטים בגיל צעיר ואיך להעלימם

אז שתי הסיבות העיקריות להופעת קמטים בגיל צעיר  היא קימטי הבעה והסיבה העיקרית השנייה היא כתוצאה מנזקים הנגרמים ממתח, חשיפה מוגברת לשמש ושאר אקלים קיצוניים אחרים. כמובן שישי עוד הרבה גורמים אחרים שיכולים להיות הסיבה להופעת קמטים בגיל צעיר. 

קמטי הבעה בגיל צעיר לא בהכרח קשור למצב הפנים או גנטיקה. הסיבה היא שימוש לא נכון ומתיחה של שרירי הפנים היא מה שגורמת להופעת הקמטים בגיל צעיר באזורים כמו מצח, שפה עליונה, ובצידי העיניים. סיבה נוספת להופעת קמטים בגיל צעיר היא חשיפה לגורמים המזיקים לעור כמו קרינה UV (שמש), עישון ואורח חיים לא בריא.  

אז איך נוכל למנוע קמטים להופיע בגיל צעיר?

נתחיל בקמטי הבעה בצידי העיניים ובמצח, כפי שאמרנו הקמטים הם תוצאה ממתיחת השריר ושימוש לא נכון בו, הקפידי לא לעשות פעולות שמאמצות את השרירים האלו יתר על המידה לדוגמא, קריאה ללא משקפיים כשהם נחוצים או קריאה בחושך אוטומטית גורמת לך לאמץ את שרירי העיניים והמצח. קמטים בשפה העליונה, הם מגיעים מכיווץ השפתיים בדרך כלל, יש להימנע מהפעולה הזאת יתר על המידה, למשל בעת עישון מכווצים את השפתיים בעת יניקת הסיגריה אז הנה עוד סיבה בשבילכם להפסיק לעשן כי עישון לא רק גורם להזדקנות מואצת של העור אלא עצם הפעולה תגרום לכם לקימטוטים סביב השפתיים.  

נעבור לסיבה השנייה הגורמת לקמטים בגיל צעיר מתח ודאגה. לחץ כרוני משפיע רבות על עור הפנים, ההורמונים המופרשים בעת לחץ ומתח יכולים להוביל לשינויים פיזיולוגיים המשפיעים לרעה על העור הוא גורם לשינויים בחלבונים של העור ומפחית את גמישותו, עם אובדן הגמישות מתחילים להופיע קמטים בגיל צעיר. בלי שום קשר מתח לא טוב מכל כך הרבה סיבות, הוא עלול גם להוביל לאקנה חמור, אובדן של שיער ועוד כל כך הרבה בעיות רפואיות אחרות. ולכן ההצעה היא להירגע, לעשות כל דבר שימנע ממכם את הלחץ והסטרס, לא לחשוב על מה שמטריד ומלחיץ אתכם, לעשות מדיטציה או כל דבר שגורם לכם להסחת דעת ממה שמלחיץ אתכם, הליכה או אמבטיה חמה ממש מומלצים כשרוצים להירגע ולקחת דברים בפרופורציות;)  

עוד סיבה לקמטים בגיל צעיר היא חשיפה לא מבוקרת לשמש וקרינת UV, השמש חוץ מקמטים יכולה לגרום גם לפיגמנטציה בעור ולבגר אותו בכמה שנים טובות,  חשיפה לשמש יכולה לגרום לקמטים בכל גיל אז החל מגיל צעיר כבר הקפידו למרוח קרם הגנה 30 SPF ומעלה, אפילו בחורף ובבית יש קרינת UV שעורכם חשוף אליה, קרם הגנה הוא לא רק לים הכניסו אותו לשגרת הטיפוח שלכם, תוכלו למרוח אותו לאחר שאתם מורחים קרם לחות ותוכלו להיות בטוחים שלא יהיה לכם קמטים בגיל צעיר. כשאתם יוצאים לשמש חזקה כמו בים או טיול בטבע הקפידו לחבוש כובע, אם אתם רוצים להגן לא רק על עור הפנים עדיף ללבוש בגדים ארוכים ז יגן על עורכם מפני השמש החזקה, אם קשה לכם הקפידו להתמרח בקרם הגנה. 

 הסיבה הרביעית להופעת קמטים בגיל צעיר היא טיפוח לא נכון ושימוש בתכשירים לא מתאימים לעור הפנים. אנשים בעלי עור יבש, אם הם לא יקפידו כבר מגיל צעיר, ושאני אומרת צעיר אני מתכוונת מגיל 20 להזין את עורם בלחות, הוא יתייבש ויתקמט, אנשים בעלי עור יבש חייבים קרם לחות מתאים לעור היבש שלהם והם חייבים גם לשתות הרבה מים. אותו דבר אם אנשים בעלי עור שומני, אם לא ישתמשו בלחות המתאימה לעור שמן העור לא יראה טוב, הוא יראה שומני, מזיע ויש מצב יוביל להתפרצות של אקנה בעתיד. 

הסיבה החמישית להופעת קמטים בגיל צעיר היא עישון. שחרור אנזים בעת עישון מפרק קולגן ואלסטין המרכיבים החשובים ביותר בעור המשאירים אותו אלסטי וחיוני. לא משנה בני כמה אתם ברגע שאתם מתחילים לעשן אתם לוקחים סיכון להופעת קמטים בגיל צעיר. מעבר לזה שיש עוד כל כך הרבה נזקים לעישון, אז הנה עוד סיבה טובה להפסיק לעשן.

עוד סיבה לקמטים בגיל צעיר היא תזונה לא נכונה ברגע שלא אוכלים ירקות ופירות המכילים הרבה נוזלים ולא שותים כמות מספקת של מים, העור מתחיל לאבד מהאלסטיות שלו, הוא הופך להיות יבש יותר וכך גם בעל נטיה גדולה יותר להתקמט. גם פעילות גופנית שומרת על עור צעיר, שאנחנו מתאמנים אנחנו ממריצים את זרימת הדם ומחדשים את התאים ולכן עור הפנים שלנו יישאר צעיר ורענן כשנקפיד על פעילות גופנית. 

לסיכום, עשו כל מה שאתם יכולים על מנת לשמור על עורכם כבר מגיל צעיר, הימנעו מעישון, התעמלו איכלו אוכל מזין עשיר בויטמינים, הקפידו לשתות כמות מספקת של מים הימנעו מלעשות כל דבר שעלול לאמץ את שרירי הפנים שלכם כמו קריאה בחושך והכי חשוב, הירגעו! כפי שאמרנו מתחת וסטרס עלולים לגרום לקמטים בגיל צעיר. 

קצת על הטיפולים באור קוסמדיקס:

אנחנו מציעים שלל טיפולים לתחזוק העור ומניעת קמטים בגיל צעיר. החל מטיפולי החדרת לחות שישאירו את עורכם אלסטי, לח ומתוח, תכשירים איכותיים להגנה מפני השמש וקרינת UV שיכולה כפי שאמרנו להזיק לעור. אנחנו מציעים אבחון עור ממוחשב ומקצועי ללא עלות שנותן תמונת מצב ברורה מה קורה בכל שכבות העור הפנימיות ואיזה טיפול צריך לתת לעור על מנת שיראה במיטבו, תוכלו לקבל מאיתנו מדריך מפורט איך לשמור על העור ובאלו תכשירים יש להשתמש כדי להימנע מהופעת קמטים בגיל צעיר.

באור קוסמדיקס אנחנו שמים דגש על מספר דברים חשובים, ראשית כל שקיפות מלאה מול המטופלת ושיתוף פעולה, רק עם ההתמדה ושיתוף פעולה תוכלי לראות תוצאות מדהימות, חשוב לנו לציין שתהליך לשיקום העור אינו קורה ביום אחד, נדרשת התמדה וסבלנות ושמירה אחר ההוראות של המטפל. חשוב לנו שתצאי הכי מרוצה ועם התוצאה שתמיד חלמת ולכן אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מומחית עור שתוכל לתת ייעוץ מקצועי לעור הפנים שלך, אנחנו מחזיקים את המכשירים והתכשירים הכי מתקדמים בעולם הקוסמטיקה הכל על מנת שתוכלי להגיע לתוצאה המתבקשת. אך הדבר שחשוב לנו יותר מכל הוא שכל מטופלת שהגיעה אלינו לקליניקה צריכה להגשים איזה חלום, אם זה להיפטר מאקנה, או לתת לעור העייף שלה זוהר, או טיפול אנטי אייג'ינג. אנחנו כאן כדי לשמוע, לייעץ והכי חשוב להתחיל תהליך ביחד ולהגשים את החלום.

לייעוץ חינם חייגו

0777018818

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן