העלמת קמטים באופן טבעי

העלמת קמטים באופן טבעי הוא תהליך שאפשר לעשות אותו בבית ללא משאבים יקרים וכמעט ללא מאמץ מיוחד, בעולם הקוסמטיקה המתקדם ישנם הרבה דרכים להעלמת קמטים היום נדבר דווקא על איך ניתן לעשות את זה בבית בצורה טבעית לגמרי. כמובן, העלמת קמטים באופן טבעי לא תקרה תוך שעה כמו בהזרקות וטיפולים פולשניים אבל עם התמדה וסבלנות בהחלט אפשר להשיג שיפור משמעותי, וכמובן שיש את היתרון הכלכלי, לא כולן יכולות להרשות לעצמן את העלות של טיפולי האנטי אייג'ינג היקרים. 

אישה יפה מחייכת

הפעולה הראשונה עבור העלמת קמטים באופן טבעי היא שימוש במסכות טבעיות לעור הפנים שניתן להכין בבית. לפניכם כמה רעיונות להכנת מסכות ביתיות שעשויות לסייע בחידוש העור ועבור העלמת קמטים בפנים באופן טבעי. 

  1. מסכת פנים לקמטים מדבר, מיץ לימון ושמן זית.
  2. מסכה המורכבת מיוגורט, דבש ואבוקדו להחדרת לחות לעור הפנים. 
  3. מסכת מלפפון ויוגורט בשילוב עם חלבון ביצה.  

מסכות אלו בעצם עובדות על עיקרון של החדרת לחות לעור הפנים ושמירת האלסטיות, עור פנים אלסטי פחות מתקמט, החדרת לחויות פעמיים בשבוע תעשה פלאים לעור הפנים שלך . 

העלמת קמטים באופן טבעי עוד טיפ שימושי הוא הזנת העור בשמנים וחומרים מזינים. הקמטים בעורינו נוצרים בעיקר שהעור יבש וחסר לחות, עור שומני הוא אלסטי יותר ולכן פחות נוטה להתקמט. לכן מריחת שמנים על הפנים תסייע העלמת קמטים באופן טבעי ללא צורך בהזרקות. שמנים מומלצים למריחה על הפנים הם שמן פרחי עץ התפוז, שמן זית או שמן קוקוס. ניתן אפילו לערבב את כל סוגי השמנים האלו ולמרוח על הפנים. אפשר גם לעשות כמין עיסה של אחד השמנים ולערבב אותם עם פירות הדר העשירים בויטמין E וויטמין C ניתן להוסיף לתערובת אלוורה שיש לה סגולות הרגשה לעור הפנים. 

עוד פתרון טבעי להעלמת קמטים הם כמובן שינוי בהרגלי התזונה. שתייה מספקת של נוזלים תזין את עור הפנים שלנו בלחות ותשמור על האלסטיות שלו וכמובן תעלים את הקמטים. תזונה נכונה העשירה בויטמינים ובמים תתרום לבריאות עןר הפנים והגוף, תזונה שאינה איכותית בעצם מחבלת ביכולת ההתחדשות של תאי העור. וצריכה של הרבה ויטמינים ונוזלים תעשיר את העור הפנים והגוף. פירות יער כמו אוכמניות ופטל מכילים נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים תורמים לבריאות העור והפחתת קמטים. גם מאכלים המכילים אומגה 3 כמו דגים תורמים לזוהר עור הפנים ולהפחתת קמטים. לתה ירוק גם תכונות אנטי אייג'ינג ונוגדי דלקת המעולים לעור הפנים והגוף. החליפו את הקפה שלכם בתה ירוק וזה יעשה פלאים לעור הפנים שלכם.  לעומת זאת מאכלים המכילים כמות רבה של סוכר, שומן טראנס ושומן רווי פוגעים בבריאותו של העור ומאיצים את תהליך ההזדקנות וההתקמטות שלו. 

עוד דבר החשוב בכלל ומסיע להעלמת קמטים באופן טבעי בפרט, הוא פעילות ספורטיבית. פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם בגוף והופכת אותו לגמיש יותר, מחקרים מצאו כי אנשים שעסקו בפעילות גופנית אינטנסיבית כמו ריצה היו בעלי קשרי קולגן בעור, הקולגן בעצם מעכב את הזדקנות העור בערך בעשור.   

כעת נדבר על עוד כמה דברים שימנעו את הופעת הקמטים מלכתחילה. דבר ראשון הימנעו מהשמש! השמש היא הגורם מספר אחת להיווצרות קמטים על העור. מחקרים גילו שחשיפה לשמש משפיעה על העור יותר מגנטיקה. במחקר שנערך על תאומים זהים בעלי מטען גנטי דומה, נמצא כי התאום שנחשף יותר לשמש נראה מבוגר יותר מאשר זה שהגן על עצמו מנזקי השמש. אם אתם אנשים של קיץ וים ולא תהיו מוכנים לוותר על הנאה  השתדלו להשתמש בקרם הגנה על מנת להגן על עור הפנים, וסרטן העור. 

דבר שני, הימנעו מעישון אמנם זה לא חד משמעי אבל הרבה מחקרים אישרו כי שחרור אנזים בעת עישון מפרק קולגן ואלסטין המרכיבים החשובים ביותר בעור המשאירים אותו אלסטי וחיוני. עוד הרגל להעלמת קמטים באופן טבעי הוא שינה מספקת. כשאנחנו לא ישנים מספיק, הגוף מייצר עודף קורטיזול הורמון המפרק את תאי העור, לעומת זאת שינה מספקת מובילה לייצור של HGH הורמון גדילה, שמסייע לעור להישאר עבה ואלסטי ופחות סביר להתקמט. 

עוד הרגל שכדאי לכם לאמץ ויכול לעזור בהעלמת קמטים באופן טבעי הוא לישון על הגב. כשאתם ישנים על הבטן או על הצד זה יוצר בעצם קמטי שינה שעלולים להפוך לקמטים קבועים בעור. גם קריאה בחושך או ללא משקפיים במקרה הצורך בעצם גורם לכם לאמץ את שרירי הפנים וגם זה יכול להוביל לקמטים בעור. עוד משהו שחייבים להימנע ממנו היא שטיפת יתר של הפנים, נכון שחייב לשטוף את הפנים כל ערב ובוקר כדי לנקות אותן מכל הלכלוך והשומן שהצטבר על הנקבוביות, אבל שטיפת יתר של עור הפנים יגרום להן לאבד יותר מדי לחות, ויקלף את ההגנות הטבעיות של העור ויצור את הקמטים שאנחנו כל כך רוצות להימנע מהם. 

אז כפי שראינו ישנם כמה עקרונות של עשה ואל תעשה על מנת לגרום להעלמת קמטים באופן טבעי, העשה כולל תזונה מסוימת, פעילות גופנית, החדרת לחות על ידי מים ומסכות שניתן להכין בבית. ואל תעשה זה להימנע מדברים המאיצים את הזדקנות העור כמו עישון, חשיפה מוגברת לשמש שינה על הצד ואכילת מאכלים המכילים סוכר בכמות גבוהה. שמירה על הכללים הללו תחולל לעורך פלאים ותוכלי להיראות צעירה יותר. כמובן שהמאמר לא בא לשלול העלמת קמטים באמצעים אחרים. הזרקה של חומצה היאלורונית לעור היא החדרה של חומר שכבר קיים בעורינו ומעניקה לו לחות ולכן לא כדאי לשלול את כל העניין של ההזרקות ומי שיכולה להרשות לעצמה זה מאוד מומלץ לעור הפנים ונותן תוצאה מיידית לחסרות הסבלנות שביננו;) כמובן שיש עוד הצעות זולות יותר עבור העלמת קמטים כמו טיפולי HIFU שזה מתיחת פנים ללא ניתוח שהיא יחסית מאוד זולה ונותנת תוצאה מעולה! גם תכשירים המבוססים על חומרים טבעיים גם יכולים להועיל.

קצת על טיפולי האנטי אייג'ינג באור קוסמדיקס.

אור קוסמדיקס מתמחים בכל בעיות העור ומטפלים באופן מקצועי וזהיר. יש לנו מגוון של טיפולי אנטי אייג'ינג המותאמים אישית עבור עורך, החל מהזרקה של חומצה הילארונית המחליקה את הקמטים ומזינה את עורך בלחות והתוצאה היא מיידית וטבעית, וכלה בטיפולי פנים המתבססים על החדרת לחות לעור הפנים. בעזרת אבחון עור ממוחשב, ניתן לקבל תמונת מצב ברורה ולהתאים לך את הטיפול הטוב ביותר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן