איך למנוע קמטים בפנים?

הרבה נשים שואלות אותי איך למנוע קמטים בפנים ובצוואר? אני היום הולכת להביא מספר טיפים ששווים זהב. 

בתהליך ההתבגרות שלנו מה שקורה זה שהעור מפסיק לייצר קולגן ומאבד מהאלסטיות שלו, העור הופך להיות דק יותר וזה מה שבעצם יוצר את הקמטים. זה לא סוד שרובנו יעדיפו עור מתוח ללא קמטים.  ללא התערבות רפואית יהיה קצת יותר מאתגר למנוע את הופעתם של הקמטים, אבל יש כמה כללים שנוכל לשלב באורח חיינו על מנת להאט את הופעת הקמטים וזה בעצם עיקר המאמר איך למנוע קמטים בפנים באופן טבעי.  

הטיפ הראשון והחשוב ביותר לאיך למנוע קמטים בפנים הוא שימוש בקרם הגנה ומיעוט חשיפה לשמש. במחקר שנערך בשנת 2013 גילו שמקדם הגנה מאט את הזדקנות העור.לכן מומלץ מאוד לחבוש כובע רחב שוליים ביציאה לשמש, ולהשתמש בקרם הגנה בעל SPF 30 ומעלה.

הטיפ השני עבורנו לאיך למנוע קמטים בפנים הוא להשתמש בלחות. חשוב מאוד להשתמש בלחות, במיוחד כשאנחנו מתבגרים והעור הופך ליבש ולמקומט, קרם הלחות יזין את הפנים ויעזור למנוע קמטים בעור.

אישה מבוגרת מצביעה על קמטים

טיפ שלישי איך למנוע קמטים בפנים לשתות הרבה מים!! הגוף שלנו זקוק למים לכל פעולה שהוא מבצע, ככל שנשתה יותר העור יוזן בלחות ויראה רענן וצעיר יותר והכי חשוב יתן לנו את מה שאנחנו הכי רוצים למנוע קמטים בפנים!!!

טיפ רביעי איך למנוע קמטים בפנים – אכלו מזון עשיר בויטמינים, ממחקר שנעשה בהולנד ב2019 נמצא כי אנשים שאוכלים חטיפים ללא ערך תזונתי ובשר אדום נוטים להתקמט יותר מאנשים שמקפידים לאכול אוכל עשיר בויטמינים, איך למנוע קמטים בפנים בצורה יותר טובה, הקפידו לאכול מזון הכולל בתוכו נוגדי חמצון המשפרים את גמישות העור ומונעים הזדקנות מוקדמת. 

מאכלים שיעזרו לכם למנוע קמטים בפנים: תה ירוק, זרעי פשתן, אבוקדו, ברוקולי, פלפלים ודלעת. 

טיפ חמישי איך למנוע קמטים בפנים תישנו על הגב!

על פי מחקר שנעשה בשנת 2016 קבעו החוקרים שאנשים שישנים על הצד או על הבטן נוטים לכוחות דחיסה מכניים שעלולים לזרז את הזדקנות העור, היווצרות קמטים ואפילו עיוות של הפנים. שינה על מצעי משי גם תעזור לכם בנושא איך למנוע קמטים בעור מפני שיש פחות חיכוך וכתוצאה מכך מונע שחיקה של העור ומשאירה אותו צעיר.

כלל ברזל נוסף איך למנוע קמטים בפנים . להימנע מעישון!! עישון טבק פוגע בקולגן ובאלסטין, הסיבים המעניקים לעור את החוזק והגמישות שלו. כמו כן הניקוטין גורם לכיווץ כלי הדם וזה מפחית את זרימת הדם לעור הפנים, העור לא מקבל את אותה כמות חמצן וזה ימנע מהמון ויטמין לזרום לעור הפנים כמו למשל ויטמין A המזין את עורנו. בנוסף, הכיוון של השפתיים בעת יניקה מהסיגריה גם עלולה ליצור קמטוטים סביב הפה. אם הנכם מעשנים, שקלו לנסות להפסיק יקדם אתכם בעוד צעד בתהליך של איך למנוע קמטים בפנים. כמו כן, אלכוהול גם מקשה על עור הפנים להישאר מתוח ואלסטי, אלכוהול מייבש את העור.

עוד טיפ איך למנוע קמטים בפנים, הפסיקו להשתמש בתכשירים שגורמים לעורכם לעקצץ או לגרד ברגע שאתם מרגישים שהעור מעקצץ, העור מגורה ויראה מקומט יותר, אולם יש תכשירי אנטי אייג'ינג שמעט מעקצצים וכל עוד מתייעצים עם רופא זה בסדר.

עוד נקודה חשובה איך למנוע קמטים בפנים, לשחרר את הפנים! כיווץ של הגבות או קיפול השפתיים לעיתים תכופות עלולים לזרז את תהליך התקמטות העור, אם אתם מוצאים את עצמכם זועפים או עצובים לעיתים קרובות שיקלו לבדוק דברים להורדת הלחץ למשל פעילות גופנית או תרגילי נשימה, יוגה טו מדיטציה גם כן יקרבו אתכם לתשובה לשאלה איך למנוע קמטים בפנים 

יש עוד דרכים איך למנוע קמטים בפנים, תשנו טוב יותר! אם תשנו יותר הגוף ייצר HGH הורמון גדילה שעוזר לעור להישאר עבה, אלסטי ופחות סביר להפוך למקומט. 

איך להפחית קמטים מסביב לעיניים?

הופעת קמטים מתחת לעין היא בלתי נמנעת וכולנו נפגעים בסופו של דבר. עם זאת, ישנם הרבה גורמים שונים הקובעים את המהירות שבה מתקדמים תהליך ההזדקנות, והופעת הקמטים. 

העור סביב העיניים נשאר יציב וגמיש כשאנחנו צעירים יותר בגלל ייצור קולגן ואלסטין ולכן אין לך קמטים בעיניים כבר בגיל צעיר! עם זאת, ככל שאנו מתבגרים אלה לא מיוצרים באותה מהירות, מה שמפחית את גמישות העור. יתרה מכך, העור המתדלדל מתחת לעיניים הוא תהליך טבעי, שגורם לו לאבד את חוסנו, ולעור להתקמט. זה מחמיר בגלל העובדה שאין בלוטות סביב העיניים המייצרות שמן כדי לשמור על האזור לחות.

הפחתת קמטים בעיניים יכולה להיות ממש קלה, מספר צעדים בשגרת הטיפוח שלך יפחיתו את הקמטים בצורה משמעותית ויגרמו לעורך להיראות מתוח וצעיר. הדבר הראשון שימוש בקרם עיניים, העור סביב העיניים יותר עדין ויש צורך להשתמש בקרם במיוחד עבורו. שימוש בקרם עיניים עם רכיבים אנטי אייג'ינג כמו חומצה היאלורונית וקריאטין יכול לעזור להפחית באופן גלוי קווים דקים וקמטים בעיניים ולהאיץ את תהליך חידוש התאים של עצמך. תאמינו לנו, העיניים שלכם יודו לכם על כך!

מאמץ של העיניים כשלא רואים טוב גורם לפזילה ולכיווץ של העור סביב העיניים ויצירת קמטים. אם אתם מרגישים שאתם מאמצים את העיניים ואינכם רואים טוב קבעו פגישה דחופה אצל האופטומטריסט על מנת להגן על העור מסביב לעיניים. 

השתמשו במסיר איפור עיניים, זיהומים מאיפור עלולים לגרום לקמטים דקים וקמטוטים מתחת לעין על ידי חדירת עורכם. מסיר איפור עיניים ייעודי נועד לחות ולהגן על העור הרגיש סביב העיניים, לכן דאג להוסיף אותו לשגרת טיפוח העור שלך בערב

כללו יותר OMEGA-3 בתזונה שלכם.השלמת שגרת טיפוח העור שלך עם תזונה בריאה עשירה במרכיבים אוהבי עור עשויה לסייע במאבק נגד קמטים בעיניים. אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית שיכולה לתמוך במניעת קמטים על ידי הזנת העור ושמירה על צעירות וגמישות. סלמון ודגי מים קרים אחרים ארוזים באומגה 3, תוכלו למצוא אותו גם במקורות צמחיים כולל אגוזי מלך, זרעי צ'יה, זרעי פשתן ושמן פשתן ושמניםצמחיים שונים.

קמטים מסביב לפה

אזור הפה הוא אחד האזורים בפנים שנוטה לפתח קמטים. חלק מכך נובע מרזון העור, שכבר יש בו פחות קולגן בהשוואה לאזורים אחרים בפנים. העור שלך מתחיל לייצר אחוז אחוז פחות קולגן מדי שנה לאחר גיל 20. 

מלבד קולגן, יש לקחת בחשבון היבטים אחרים של תהליך הזדקנות העור, כגון אובדן של אלסטין , התורם לגמישות העור ולחותו. אלה ידועים בשם הזדקנות פנימית או טבעית. ישנם גם גורמים חיצוניים העלולים להגביר את הסיכון לקמטים מוקדמים סביב הפה. הם גורמים חיצוניים שמאיצים את התהליך הזה.לדוגמא: גנטיקה התייבשות

תזונה לקויה, עישון, לחץ, נזקי שמש.

אז איך להיפטר מקמטים סביב הפה? 

בעיקר בעזרת שמנים צמחיים המכילים חומצות שומן הממצקות את העור ומותחות אותו לדוגמא: שמן קיקיון, שמן קוקוס, שמן זרעי ענבים, שמן זית, שמן חמניות.

מאמר זה רכז את כל הפתרונות הטבעיים ופעולות שאתם יכולים להכניס לשגרת הטיפוח לאיך למנוע קמטים בפנים

בהצלחה!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן