אור קוסמדיקס » הסרת שיער בלייזר- איך זה עובד? ולמה חשוב שתדעי…

הורדת שיער לצמיתות מתבצעת בשתי דרכים עיקריות– האינפרא (הידוע גם בשמותיו השונים-SHR, IPL, 4PM) והסרת שיער בלייזר. שתי דרכי הטיפול משתמשות בקרני אור לפגיעה בנימי הדם המזינים את זקיק השערה וייבוש מקור המחיה שלה.

לכן, בזמן הסרת שיער בלייזר, או בהסרת שיער ב IPL יש להגיע עם שיער מגולח, כך למעשה השורש של השערה נשאר בתוך זקיק השערה, וקרני האור או הלייזר מזהים את הגוון של השערה ומתבייתים עליה, ואזי האנרגיה מתמקדת בזקיק השערה, ולמעשה גורמת לפגיעה בנימי הדם המזינים אותה.

 

כאן למעשה נשבר מיתוס מאד נפוץ– בזמן הסרת שיער בלייזר, או בהסרת שיער ב IPL השערה לא "נמסה" ולא "נעלמת" כתוצאה מהטיפול… הפגיעה היא רק בנימי הדם שמזינים אותה, ברגע שנימי הדם נפגעים מאנרגיית האור או מאנרגיית החום, למעשה הלך מקור המחייה של השערה, והיא עושה את דרכה החוצה, למעשה הגוף פולט אותה במהלך החודש שלאחר הטיפול.

ומה קורה אחר כך?

במהלך החודש עד חודשיים הבאים חלק מנימי הדם מתחילים להתאושש ומתחילה לצמוח שערה חדשה באזור, ובמקומות בהם נימי הדם לא מצליחים להתאושש אין יותר צמיחה. כך למעשה, לאחר מספר טיפולים, בכפוף להתאמת הרמות בטיפול ולמצב ההורמונלי של המטופל/ת – נוצר דילול מצטבר בצמיחת השיער עד לתוצאה המיוחלת- הסרת שיער לצמיתות.