מהי חומצה הילארונית?

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי שבשנת 1934 שני חוקרים אמריקאים מאוניברסיטת קולומביה הצליחו לבודד ולגלות שהתפקיד המרכזי שלה הוא לשמור על נפח העור והלחות שלו. למרות שכבר מראשית שנות הארבעים של המאה הקודמת נמצאו לחומצה היאלורונית שימושים בתעשיית המזון, רק בתחילת שנות התשעים היא נכנסה לשימוש רפואי (לבעיות מפרקים, פצעים ובניתוחי עיניים) ורק ב-1996 נעשה ניסיון ראשון למילוי קמטים בחומצה היאלורונית. הגלוי הזה חולל מהפכה ברפואה האסתטית.

אישה בוגרת ומטופחת

הנשק הסודי במלחמה בקמטים

הרפואה האסתטית ידעה לתת מענה חלקי לקמטים עוד לפני שהתגלה שמילוי קמטים בחומצה היאלורונית זה הנשק האולטימטיבי להעלמת קמטים. הבוטולוניום שהפך מאוד פופולרי עשור וחצי לפני כן נתן מענה לא רע בהעלמת קמטי הבעה וטיפול בקמטים במצח. אבל לקמטים מסוימים ותופעות כמו שקעים מתחת לעיניים הבוטולוניום בדרך לא נתן מענה והופעת החומצה ההיאלורונית התבררה כסוג של שובר שוויון.

בשונה מטיפול בקמטים במצח או במילוי קמטי הבעה – במהלכן הבוטולוניום 'משתק ומשחרר' את המיקרו שרירים בפנים ש'מחזיקים' את הקמט ואז הוא פשוט נעלם, קמטים אחרים קשורים להידלדלות שכבת הקולגן בעור (ואובדן החומצה ההיאלורונית הטבעית שאצורה בו). מילוי בחומצה היאלורונית יכול להחזיר לעור הפנים את הברק הטבעי שאבד לו ולהעלים ולהקטין גם קמטים 'קשים'.

טיפול פשוט ולא פולשני

מילוי קמטים בחומצה היאלורונית, כאשר הוא מבוצע באופן מפוקח על ידי רופא מומחה, הוא תהליך רפואי פשוט, כמעט ללא סיבוכים או תופעות לוואי. מלבד עקצוץ חלש התהליך בדרך כלל נטול כאב (וניתן להשתמש במשחת אלחוש או הרדמה מקומית). ההזרקה עצמה עורכת דקות ספורות ואחרי כמה דקות של התאוששות במרפאה ניתן לחזור ולהמשיך את שגרת היום – בתיאום נכון אפשר לסיים את כל הסיפור בהפסקת צהריים אחת.

אבל על עניין אחד אסור לוותר ולהתפשר בטיפולי ההזרקות – חשוב מאוד שרק רופא מנוסה שמתמחה ברפואה אסתטית יבצע את הטיפול. לכן כאשר אתם בוחרים קליניקה הקפידו לבחור רק במקום שההזרקות, כולן, מתבצעות על ידי רופאים. כמו, למשל, בקליניקה של אור קוסמדיקס בראש העין.

לתיאום פגישת ייעוץ באור קוסמדיקס: 077-7018818

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן