אם בעבר קמטים היו בגדר גזירת גורל, חלק מסימני הגיל שצריך להשלים עמם; הרי שבשנים האחרונות, הודות להתפתחות תחום הרפואה האסתטית קיים מענה רפואי יעיל לבעיה שמטרידה מיליוני נשים (וגברים) בכל רחבי העולם. אנחנו מתכוונים להזרקות למילוי קמטים.

כמה סוגים של טיפולים

למעשה, כאשר אנחנו מדברים על הזרקות למילוי קמטים, אנחנו מדברים על כמה סוגים של טיפולי הזרקה שנותנים מענה לכמה סוגים של קמטים, מטיפול בקמטי הבעה  ועד מילוי שקעים מתחת לעיניים. המילה 'מילוי' גם היא עשויה לבלבל. יש טיפולים כמו, למשל, מילוי בחומצה היאלורונית שבהם פעולת ההזרקה אכן מזכירה 'מילוי', אבל יש טיפולי הזרקה שנועדו להעלים קמטים שפועלים ברציונל אחר. כמו במקרה של טיפול בקמטי הבעה שלרוב יתבססו על הזרקות אחרות.

אישה ממסגרת את פניה באמצעות הידיים

החיידק שנלחם בקמטים

הבוטולוניום הוא רעלן שמפריש חיידק הבוטולינום, ומדובר בחומר שבמינון נכון במיקום נכון יכול לשתק את קצות העצבים של המיקרו שרירים בפנים. איך זה קשור להעלמת קמטים? ובכן, המיקרו שרירים בפנים הם אלו האחראים על הבעות הפנים שלנו (חיוך, או הבעה מוטרדת), אנשים נוטים לחזור ולהשתמש באותן הבעות, והקמטים שאנחנו מכירים בשם 'קמטי הבעה' בעצם משרטטים את מסלול השריר שהתקבע אחרי שנים של חזרה (אוטומטית ובלתי מורגשת) על אותה הבעה. הרפיית השריר על ידי ההזרקה הזו,  משחרר את השריר ומונע ממנו להתכווץ ולכן גם מסלול השריר שהתקבע (הקמט) נעלם.

כשמדובר בהזרקות למילוי קמטים, חומר זה נחשב לאחד הטיפולים היעילים והאלגנטיים שיש לרפואה האסתטית להציע, החיסרון שלו הוא שלא מדובר בפתרון קבוע ואחרי 3 או 4 חודשים השפעתו פגה, המיקרו שרירים בפנים חוזרים לדפוסים הקודמים והקמט חוזר. מצד שני מדובר בטיפול פשוט, מהיר ולא פולשני וניתן לחזור על הטיפול במועדים נוספים לפי הצורך בקליניקות מתקדמות כמו, למשל, אור קוסמדיקס.

חומרי מילוי

לא כל הקמטים נגרמים בשל פעילות המיקרו שרירים, קמטים ושקעים אחרים נוצרים בעקבות הידלדלות שכבת הקלוגן בעור ותהליכים נוספים של הזדקנות העור. לכן, כשמדובר באתגרים כמו מילוי שקעים מתחת לעיניים נהוג להשתמש בחומרי מילוי דוגמת חומצה היאלורונית.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן