הדעות לגבי קמטים במצח, שיש המכנים 'קמטי מחשבה', חלוקות. יש מי שחושב שקמטים אלה מעידים על 'אופי' ודווקא מוסיפים מימד לאישיות. מנגד, הרבה מאוד אנשים יוותרו, בשמחה, על תוספת ה'אופי' הזו. בדיוק בשבילם מציעה הרפואה האסתטית טיפול למילוי קמטים במצח.

אישה מותחת את פניה בעזרת הידיים

ההזרקה שנרתמת למשימה

הרבה פעמים ניתן להיפטר ולהעלים קמטים במצח באמצעות הזרקות. בדרך כלל קמטים במצח הם 'קמטי הבעה' שנוצרים כתוצאה מדפוס חוזר בהבעת הפנים. נסביר: כל אדם נוטה להשתמש ברפרטואר פחות או יותר קבוע של הבעות (חיוכים, הבעת פליאה, כעס וכו'). הדרך באמצעותה אנחנו 'יוצרים' הבעות היא באמצעות כיווץ של מיקרו שרירים בפנים. כשהשנים החולפות ואותם מיקרו שרירים מבצעים שוב ושוב את אותו מסלול, הדפוס מתקבע ונחרט (תרתי משמע) על הפנים שלנו – וזה מוביל אותנו לטיפול בקמטים במצח בעזרת הזרקות.

במקרה של הזרקות במצח הפועל 'מילוי' מעט מטעה, כי ההזרקה לא ממלאת את הקמטים במובן המקובל של המילה. הוא פועל אחרת. הההזרקה מכילה למעשה רעלן טבעי שמפריש חיידק הבוטלינום. הוא בעצם, מחליש את קצות העצבים במיקרו שרירים ומונע מהם להתכווץ, כתוצאה מכך השריר נרפה ומתיישר והקמט נעלם. מדובר בפתרון אלגנטי ואפקטיבי שיש לו חיסרון אחד. ההשפעה היא זמנית ולאחר שלושה או ארבעה חודשים המיקרו שרירים חוזרים לדפוס הישן והקמטים חוזרים. לכן, כדי לשמור על התוצאה, מומלץ לחזור על הטיפול פעמיים שלוש בשנה. מרפאות מקצועיות כמו מרפאת אור קוסמדיקס בראש העין בדרך כלל יתאמו לכם טיפול תחזוקה מראש.

 

שיטות מילוי אחרות

בשונה ממילוי קמטים במצח יש קמטים שטיפול באמצעות ההזרקות הללו פחות רלוונטי עבורם. טיפולים כמו מילוי פנים או מילוי עצמות לחיים כבר דורשים גישה רפואית אחרת. קמטים ושקעים מסוג כזה הם לרוב תופעה של הידלדלות שכבת הקולגן בעור הפנים ותהליכים אחרים של הזדקנות העור. במקרים כאלה הטיפולים יהיו לרוב מורכבים יותר, הם לעיתים ישלבו טיפול בלייזר וההזרקות יתבססו על חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית שמתאימים יותר לטיפולי מילוי פנים וטיפולי מילוי עצמות לחיים.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן