הסרת שיער בלייזר, עד כמה זה בטוח?
ועד כמה זה כדאי לך?

מדוע קרני האור מחממות את המלנין?

ידוע הדבר, שאור השמש נספג טוב יותר בעצמים כהים מאשר בבהירים. לכן ניתן להבין שטכנולוגיות מבוססות אור, בין אם לייזר או IPL, משתמשות באורכי גל שיש להם ספיגה גבוהה יחסית במלנין. אילוא כן לא היינו מצליחים לחמם ולהשמיד את השערה.בהתאם לסוג החומר עליו מוקרן האור ובהתאם לאורך הגל יתכנו שלוש אפשרויות: אור יכול להיות מוחזר (כמו ממראה) או לחדור ולהתפזר בעור (כמו בזכוכית חלבית) או להספג (כמו במלנין).

מהו אורך גל היעיל ביותר להסרת שיער?

העיקרון פשוט: ככל שאורך הגל ארוך יותר אזי רק חלק קטן יותר מהאור נספג במלנין וחלק גדול יותר חודר ומתפזר ברקמה. ניתן לומר שאור בעל אורך גל קצר יחמם מלנין טוב יותר מאשר אור באורך גל ארוך (בהנחה שהאנרגיה זהה).

לכן מכשירים מסוימים מאפשרים למטפל לבחור טכנולוגית טיפול בעלת אורך גל המתאים ביותר למטופל על פי גוון עורו. ככל שהמטופל בהיר יותר נפעל באורך גל קצר יותר לקבלת תוצאות טובות יותר. לחילופין כאשר המטופל בעל גון עור כהה נעדיף להשתמש באורכי גל ארוכים.

אישה עם פרחים לבנים וצהובים בשיער
אישה בטיפול לייזר

האם ישנה התייחסות לעובי השערה כשבוחרים את אורך הגל?
כן. שיער שחור ועבה ניתן להסיר ביעילות גם עם אורכי גל ארוכים. לעומת זאת כשהשיער בהיר ודק כדאי להשתמש באורכי גל קצרים יותר ולהתאים את רמת האנרגיה לגוון העור של המטופל.

מסיבה זו ניתן להבין כי החשיבות של התאמת הטיפול והרמות למטופל הינה קריטית לקבלת תוצאות אפקטיביות ובטוחות. ישנם מכשירים אשר כל הטכנולוגיה שלהם מונחית אדם ואזי מרחב הטעות גבוה הרבה יותר. אצלנו באור קוסמדיקס אנו עובדים עם מכשיר הוקטוס אשר מתהדר בטכנולוגיה חדשנית עם ידית הסקינטל, אשר קוראת את צבע העור של המטופלת ומזהה את אינדקס המלנין בעורה, ובנוסף זה מוזנים פרמטרים של עובי השערה, פיזור השערה וצבע השערה. דבר אשר נותן התאמה מקסימלית למצב המטופלת וטווח של אפס טעויות.

לסיכום – לכל אורך גל, בין אם מדובר בלייזר או בהבזקי אור אינפרא אדום, יש “מקדם ספיגה” משלו למלנין. מקדם הספיגה הזה קובע איזה חלק מהאור יספג במלנין השיערה ואיזה חלק יחדור לעור ויתפזר. בכדי להסיר שיער לצמיתות אנו נשתדל לעבוד עם אורכי גל בעלי ספיגה גבוהה יחסית למלנין.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן